kompleksowa obsługa informatyczna

Jak najlepsze wykorzystanie obsługi informatycznej dla firm

Jak najlepsze wykorzystanie obsługi informatycznej dla firm

Osbługa informatyczna firm czy jest potrzebny serwis informatyczny?
Osbługa informatyczna firm czyli serwis informatyczny dla średnich firm.

Obsługa informatyczna firm to świetne rozwiązanie dla niektórych firm, ale są pewne problemy, które należy rozważyć. Ważne jest, aby zachować bezpośredni nadzór, co nie zawsze jest możliwe w przypadku outsourcingu komputerów osobistych. Oto kilka lekcji wyciągniętych z doświadczeń Energen w zakresie outsourcingu komputerów osobistych. Te wnioski mogą pomóc Ci w jak najlepszym wykorzystaniu outsourcingu IT w Twojej firmie.

Wnioski wyciągnięte z decyzji Energen o outsourcingu komputerów osobistych

Kilka lat temu prezes Energen zaczął kwestionować ogromne inwestycje firmy w systemy informatyczne. Podczas gdy w ciągu ostatnich trzech lat firma obniżyła koszty o 10% dzięki gruntownej restrukturyzacji, koszty informatyczne wzrosły o 20%. Mając to na uwadze, Energen poszukiwał dostawcy, który nie tylko tworzyłby oprogramowanie, ale także sprzedawał je firmie.

Firmowa grupa zadaniowa ds. IT rozważała kilka opcji. Jedną z nich była konsolidacja centrów danych. Drugą opcją był outsourcing komputerów osobistych. Chociaż decyzja o outsourcingu została podjęta z wielkim trudem, Energen wyciągnął wnioski z tego procesu. Na przykład, przeniesienie pracowników sieci do dostawcy jest trudniejsze niż się spodziewano. Firma dowiedziała się również, że osoby techniczne przyzwyczajone do prowadzenia wewnętrznych operacji informatycznych mogą nie mieć kwalifikacji do zarządzania kontraktem outsourcingowym.

Problemy z outsourcingiem IT

Istnieje kilka powszechnych problemów, z którymi borykają się firmy rozważające outsourcing funkcji informatycznych. Jednym z najistotniejszych jest brak akceptacji pracowników, który może przybrać formę zarówno aktywnego, jak i pasywnego oporu. Rozważając outsourcing pewnych funkcji, firmy powinny upewnić się, że wdrażają strategię zarządzania zmianą, która zminimalizuje ten potencjalny problem. Pracownicy, którzy nie mają pojęcia o procesie outsourcingu, często odczuwają niepokój i szukają zatrudnienia gdzie indziej.

Outsourcing wiąże się również z ryzykiem dotyczącym prywatności i bezpieczeństwa. Partner outsourcingowy będzie miał dostęp do wrażliwych informacji o firmie i dlatego będzie musiał przestrzegać ścisłych protokołów bezpieczeństwa. Jeśli to możliwe, należy zawrzeć w umowie outsourcingowej klauzule dotyczące ochrony danych i nieujawniania informacji. Środki te mogą chronić Twoją własność intelektualną i minimalizować ryzyko jej kradzieży lub niewłaściwego wykorzystania.

Innym problemem z outsourcingiem jest to, że firma traci kontrolę nad swoimi projektami. Wcześniej pracownicy zajmowali się tymi samymi projektami, ale teraz zajmują się nimi zewnętrzni wykonawcy. Ponadto, firma nie będzie miała tak dużej kontroli nad projektami jak kiedyś, ponieważ firma zewnętrzna nie jest zespołem wewnętrznym. Co więcej, dostawca outsourcingu może nie kłaść takiego samego nacisku na politykę prywatności i bezpieczeństwa technicznego. Może to potencjalnie wpłynąć na elastyczność i produktywność firmy. Ważne jest, aby zatrudnić niezawodnego dostawcę usług, który pozwala na utrzymanie pewnej kontroli nad procesem i zapewnienie wysokiej jakości wyników.

Innym powszechnym problemem z outsourcingiem jest brak spójności i obiektywnych informacji o firmach świadczących usługi outsourcingowe. Nie masz czasu na badanie tysięcy stron internetowych i kontaktowanie się z setkami firm, więc najlepiej jest skorzystać ze scentralizowanego wykazu dostawców. Duże katalogi mają duże bazy danych sprzedawców i ich recenzji.

Innym częstym problemem, który pojawia się przy outsourcingu, są różnice kulturowe. Niektóre firmy nie mogą w pełni zrozumieć środowiska kulturowego lub biznesowego danej firmy. Co więcej, bariery językowe mogą ograniczać innowacyjność. Aby rozwiązać ten problem, należy zapewnić, że wszyscy członkowie zespołu są w stanie skutecznie komunikować się. Można to osiągnąć poprzez zapewnienie, że kanały komunikacyjne są otwarte i jasne.

Wybór dobrego dostawcy outsourcingu IT to kolejny kluczowy aspekt udanego procesu outsourcingu. Dobry sprzedawca poprowadzi Cię przez cały proces, wyjaśni wymagania i zbierze wszystkie istotne artefakty. Ponadto, dobry sprzedawca będzie w stanie wybrać najlepszych ekspertów do projektu. Dostawca rozwoju oprogramowania powinien podzielić się swoją wiedzą i upewnić się, że najlepsze praktyki są realizowane. Istotne jest również, aby mieć częste aktualizacje statusu z dostawcą. Te aktualizacje statusu pomoże wszystkim śledzić postępy i uniknąć wielu problemów, które pochodzą z outsourcingu IT.

Usługi outsourcingowe mogą wiązać się ze stawkami premium i ukrytymi kosztami, zwłaszcza jeśli wymagają specjalistycznej wiedzy i umiejętności. Ważne jest, aby zrozumieć te dodatkowe koszty przed wyborem dostawcy usług outsourcingowych. Ponadto niektóre działania informatyczne mogą kosztować więcej. Niektóre z najdroższych działań informatycznych, które można zlecić na zewnątrz, obejmują rozwój aplikacji, komputery mainframe i operacje w centrach danych.

Znaczenie bezpośredniego nadzoru

Istnieje wiele korzyści z outsourcingu, ale jest też wiele wad. Dostawcy zewnętrzni mogą mieć dostęp do wrażliwych informacji firmowych i osobistych, co może stwarzać podwyższone ryzyko bezpieczeństwa. Inną wadą jest to, że zarządzanie zewnętrznym dostawcą usług może być trudne. Niektórzy wykonawcy mogą zostać przemianowani i przejść do obsługi innych kont usługodawcy.

Ostatecznie, firmy muszą być w stanie zaufać usługom tych firm. Niezależnie od modelu outsourcingu, firmy powinny mieć możliwość monitorowania wydajności tych organizacji. Firmy nie powinny zlecać zbyt wielu krytycznych funkcji jednemu lub kilku dostawcom zewnętrznym. Ponadto, outsourcing nie powinien zbytnio obciążać kierownictwa.

Dla małych i średnich firm outsourcing przynosi wiele korzyści. Może zmniejszyć koszty i uwolnić kapitał na inne inwestycje. Ponadto może dać firmom dostęp do światowej klasy możliwości, co może pomóc im w skupieniu się na ich podstawowej działalności. Celem outsourcingu jest zapewnienie firmom elastyczności i zwinności oraz dostarczenie im oszczędności kosztów i poprawy jakości usług.

Dane adresowe:

AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]